Visar inlägg med etikett lycka. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett lycka. Visa alla inlägg

lördag 7 februari 2015

TADAAA!!

Nu ni! Då är jag tillbaka igen efter nästan två månaders uppehåll. Här har hunnits med en hel del och nu känner jag mig äntligen utvilad för att återgå till ett någorlunda normalt liv. Med lingonkarten såklart! Under den här tiden som jag varit borta har jag lärt mig att amning och läsning är lika med sant. Att nyfödd och argentinsk sommar är vidrigt och lika med luftkonditioneringsförkyldning. Har nämligen knappt varit ute på en månad för att lingonkartar inte klarar av så hög värme. Sen är de törstiga heeeela tiden. Amning och TV-serier är också lika med sant. Vi har snart plöjt hela Sons of Anarchy som jag älskar. Plus att det går faktiskt att ansöka till doktorandstjänst med bebis på en arm och skrivandes på datorn med den andra. Vill man så kan man. Så då går det att bokblogga också. Så nu har jag en hel del att ta igen för ligger efter med en massa recensioner. Vissa ligger jag extremt långt efter med så hoppas att ni är beredda på att bli lite rec.spammade nu ett tag framöver för jag är galet bloggskrivsugen. Äntligen!!
     Sen måste jag ju också ta tag i böckerna som mamma hade med sig till mig. En sådan otroligt fin bokhög.




måndag 1 oktober 2012

Ett spetsigt, väldoftande och febrigt bokpaket

Ni kan väl förstå hur glad man kan bli när vissa författare och förlag vill skicka sina böcker ända hit. Idag dök nämligen den här vackra boken upp med spets, äkta bokmärke och en doftkudde som doftar lavendel. Jag klappar och klappar här så omslaget snart tappar sin lyster.

tisdag 7 augusti 2012

Bäst-bästa dagen!

Inte nog med att det dök ner en bok i mejlboxen idag, nämligen Emma Hambergs nya Rosengädda nästa, jag fick också dessa två skönheter som jag har klappat på hela långa dagen. Jag behöver nog inte förklara för er hur glad jag är över 11/22/63 men den här underbara boken Living the Ghost av hör och häpna Prince Michael of Greece är bland det finaste jag har sett. Fotona är helt underbara och spökhistorierna väldigt passande då jag själv nu är på väg att tillfälligt bosätta mig i ett spökhus väldigt snart. Åh jag är så glad för tillfället att jag inte vet vart jag ska ta vägen och det säger en hel del med tanke på att det är tunnelbanestrejk och att det tog mig en och en halv timma att komma hem, något som annars brukar ta mig en kvart. 

Titta bara så fin! Klappklappiklappklapp!





måndag 23 juli 2012

The winter is finally coming!


De här två översta böckerna damp ner framför mig idag med orden "De här vill du låna!". Och självklart vill jag ju det så är nu helt galet peppad på att ge mig på tegelstenarnas tegelstenar. Egentligen hade jag tänkt börja på något annat men skit samma. Så nu äntligen kan vintern komma hit till mig också. 
     Sen är det mycket möjligt att jag får en litterär julafton imorgon då jag har en vän som vill bli av med en massa svenska böcker. Då han nämnde det höll jag lite på att få hjärtsnurp av lycka fast vill inte ta ut segern i förväg än så försöker hålla mig sådär lugn och sval som jag aldrig egentligen brukar lyckas med. Sen till råga på det kom Herr Lingonhjärta nu precis hem med två små magnetbokmärken i present. Tänk, det är en sådan bra och härligt litterär överraskningsdag idag att jag nästan är säker på att det måste vara julafton. Vintern kanske alltså redan är här! I alla fall verkar Tomten vara på besök.


fredag 23 september 2011

Det finns bröllopspresenter men sen finns det även BRÖLLOPSPRESENTER!

Vi har redan fått en hel del bröllopspresenter även om vi inte har gift oss än. Jag tycker självklart om att få presenter så lika glad är jag för allihop. Fast idag damp det ner någonting annat i brevlådan. Ett grönt paket i storlek medium. 
     "Åh", tänkte jag, "Paket från Better World Books", innan jag fattade att paketet faktiskt kom från Sverige. Avsändaradressen stod ju på paketets baksida och då trillade poletten ner för jag visste ju att det skulle komma någonting från den här fina bokbloggaren. Men kan inte riktigt med ord beskriva den lycka jag kände när jag öppnade paketet och såg vad som fanns i. 
     TACK fantastiskt fina Tess på Pocketlover för en sådan fin överraskning och för bästa bröllopspresenten någonsin. Är så glad, så glad, så glad!



Ps. När jag vaknar finns du inte av Cat Patrick har jag varit sugen på SÅ länge! Och chokladen...eh...ja den är nu nästan helt slut...

onsdag 9 februari 2011

Låneböcker på I-prytlen

Nu har äntligen Elib löst problemet med att man bara kunde låna e-böcker till sin dator för nu är det möjligt att låna E-böcker till Ipad/Iphone/Ipod Touch. Med tanke på att det är praktiskt taget omöjligt att få tag i svenska böcker, eller skönlitterära böcker över huvud taget här i Buenos Aires så kan man lugnt säga att detta har jag väntat på. Applikationen heter Blue Fire och hittas här. Du måste dock ha ett Adobe ID men sen är det bara att låna E-böcker som en galning på bibliotekets Elib sida.

Snacka om lycka när jag upptäckte detta igår.

Fotot  taget från pysselbloggen Ladylox