Visar inlägg med etikett George R R Martin. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett George R R Martin. Visa alla inlägg

onsdag 1 augusti 2012

Det är kallt, ruggigt och blodigt och samtidigt alldeles underbart!

Nu är jag precis i början av Game of Thrones-serien men de måste nog vara de mest lättlästa tjockisböcker som någonsin finns. Man bara öppnar boken och vips befinner man sig på sidan tvåhundra. Språket är underhållande, flytande och humoristisk och det spelar ingen som helst roll om huvuden rullar och blodet sprutar, det finns ingenting i boken som jag tycker är skrämmande eller ens lite obehagligt. Sen denne författare alltså. Vilken karl som han kan berätta! Sen att han ser ut som en tomte gör ju saken bara bättre. Jag är så lycklig just nu!

Foto från Wikipedia.

måndag 23 juli 2012

The winter is finally coming!


De här två översta böckerna damp ner framför mig idag med orden "De här vill du låna!". Och självklart vill jag ju det så är nu helt galet peppad på att ge mig på tegelstenarnas tegelstenar. Egentligen hade jag tänkt börja på något annat men skit samma. Så nu äntligen kan vintern komma hit till mig också. 
     Sen är det mycket möjligt att jag får en litterär julafton imorgon då jag har en vän som vill bli av med en massa svenska böcker. Då han nämnde det höll jag lite på att få hjärtsnurp av lycka fast vill inte ta ut segern i förväg än så försöker hålla mig sådär lugn och sval som jag aldrig egentligen brukar lyckas med. Sen till råga på det kom Herr Lingonhjärta nu precis hem med två små magnetbokmärken i present. Tänk, det är en sådan bra och härligt litterär överraskningsdag idag att jag nästan är säker på att det måste vara julafton. Vintern kanske alltså redan är här! I alla fall verkar Tomten vara på besök.