Nu är jag precis i början av Game of Thrones-serien men de måste nog vara de mest lättlästa tjockisböcker som någonsin finns. Man bara öppnar boken och vips befinner man sig på sidan tvåhundra. Språket är underhållande, flytande och humoristisk och det spelar ingen som helst roll om huvuden rullar och blodet sprutar, det finns ingenting i boken som jag tycker är skrämmande eller ens lite obehagligt. Sen denne författare alltså. Vilken karl som han kan berätta! Sen att han ser ut som en tomte gör ju saken bara bättre. Jag är så lycklig just nu!
Foto från Wikipedia.

